TWISTER
Twister je hra, která vás vyloženě sváže do uzlů. Je určena nejvíce pro 4 hráče a velké množství přihlížejících. Ve větší společnosti je ideální hrát turnaj každý s každým. Součástí hry je hrací plátno a hrací hodiny. Cílem hry je vymanévrovat protivníka z kolbiště.
Hra začíná tak, že zutí hráči stojí proti sobě na kratších stranách kolbiště. Každý z nich stojí jednou nohou na žlutém kruhu a druhou nohou na modrém. Rozhodčí roztočí „hodiny“ a nahlas přečte značku příslušného kvadrantu a barvu plošky, na které se ručička zastaví. Vnější kvadranty označující čtyři končetiny: PR (pravá ruka), LR levá ruka), PN (pravá noha), LN (levá noha). V každém kvadrantu jsou čtyři barevné plošky, které odpovídají barvám kruhů na kolbišti. Po zastavení ručičky musí rozhodčí nahlas přečíst obě informace, končetinu i barvu. Hráči musí uposlechnout příkazů rozhodčího k pohybu a položit svou příslušnou končetinu na jakýkoli neobsazený kruh dané barvy. Jakýkoli kruh smí být současně obsazen pouze jednou končetinou jednoho hráče. Pokusí-li se hráči o současné umístění nohou či rukou na stejný kruh, pak rozhodne rozhodčí, který z hráčů obsadil kruh dříve, a tomu jej přiřkne. Končetiny, které jsou umístěny na kruzích, se nesmějí posunovat, ani se nesmějí zvedat bez pokynu rozhodčího, který se ve vydávání směrnic řídí „hodinami“. Výjimečně je povoleno zvednout jednu ruku, chceme-li pod ní podsunout končetinu jinou. Rozhodčí však musí být předem požádán o povolení a ruka či noha se musí ihned vrátit na původní místo. Mají-li oba hráči své tři končetiny na kruzích stejné barvy, jsou obsazeny všechny kruhy dané barvy. Ukáží-li „hodiny“ znovu právě tuto barvu, musí je roztočit ještě jednou, resp. vícekrát, až ručička ukáže barvu jinou. S výjimkou popsanou v předchozím bodě musí hráč při každé volbě posunovat svou končetinu z jednoho kruhu na jiný, i kdyby to mělo být z kruhu na kruh stejné barvy. Hráč prohrává, upadne-li nebo dotkne-li se loktem nebo kolenem kolbiště. Hra tím končí a druhý hráč se stává vítězem. Domnívá-li se hráč, že nová pozice je pro něho nedosažitelná, nebo že by při pokusu o ni upadl, může hru vzdát.
MÖLKKY
Tato finská hra se hraje podobně jako kuželky, ale není třeba rovná plocha, neboť se mölkky (kuželky) shazují hodem kolíkem. Součástí balení je 12 mölekk, 1 házecí kolík a rámeček pro odhod.
Hrají proti sobě nejméně dva hráči/týmy. Ti se snaží házecím kolíkem srazit mölkky. Účelem hry je získat 50 bodů. Utkání se hraje na počet kol, kolik je hráčů nebo týmů. Mölkky se umístí do výchozího postavení. Vylosuje se pořadí týmů a začíná první hráč týmu hodem kolíku z odhodového prostoru. Ten se hází spodním obloukem a musí opustit ruku v úrovni pasu a níže. A teď nastává ta složitější část a tou je počítání bodů. Jakmile hráč odhodí kolík a trefí mölkky, sčítají se body a hraje další hráč. Body náleží pouze na mölkku, která celá leží na zemi, pokud se jen posune nebo je opřená o vedlejší kuželku, bod se nepočítá. Když srazíte jednu mölkku, počítají se body na ní napsané, pokud ovšem srazíte v jednom hodu mölekk víc, počítá se tolik bodů, kolik je sražených mölekk (srazíte 3 kuželky, zapíší se 3 body). Po každém hodu se musí všechny mölkky postavit a staví se přesně na místo, kam dopadly. Do výchozího postavení se staví až po ukončení kola. Vyhrává to družstvo, které dosáhne rovných 50 bodů. Pokud má družstvo více bodů, upraví se počet na 25 a hraje se dál.