EDUCATION CLUB EXCHANGE PROGRAM
O co vlastně jde?
V současné době zaznamenáváme velký nárůst kadeřníků, kteří se chtějí posunout dál, více se vzdělávat a dosahovat lepších výsledků se svými salony, ať již po stránce kreativní nebo obchodní či marketingové. Otázkou je, jaký je ten nejlepší a nejúčinnější způsob, jak toto co nejlépe splnit. Asi s nejzajímavější iniciativou přišla značka REDKEN, která prosazuje způsob „výměny kadeřníků“. Nejlépe člověk posune sám sebe, pokud má možnost se učit od někoho jiného přímo v terénu, kde jinde se naučíte nejvíce, než u lidí, kteří řeší denně podobné věci?
Kadeřník kadeřníkovi nejlépe umí vysvětlit a ukázat, jak to dělá on.
REDKEN EDUCATION CLUB je prestižní skupinou salonů, které jsou ve svém oboru špičkou a mají se čím pochlubit. Jedná se o salony, které mohou být ostatním inspirací v celé řadě oblastí: propracovaností svého servisu ke klientovi, barvou, kterou jen tak někdo neudělá, prodejem a komunikací se zákazníkem nebo Redken Chemistry a stylingem.
Tyto salony jsou ve svém oboru špičkou a mají se čím chlubit, mají dovednosti a znalosti, jsou inspirativní a mají chuť se o tyto znalosti podělit. Cílem je ukázat, jak oni řeší starosti a problémy, které se vyskytují napříč celým oborem, ať již se jedná o prodej, komunikaci s klienty i ostatními kadeřníky v salonu či péči, střih, servis apod.
„Jde tedy vlastně o jakýsi výměnný program, kdy se kadeřníci mohou navštěvovat navzájem ve svých salonech. My jim doporučujeme témata, jaká jsou z našeho pohledu u daného salonu prvotřídní. To znamená, které jsou jeho silné stránky a tedy na co je ideální se zaměřit,“ říká Petra Vondráková, Sales&Education Manager REDKEN, ČR/SR.
Na fungování projektu jsme se blíže zeptali právě Petry Vondrákové.
Petro, jak projekt vlastně funguje?
Kadeřník, který má zájem o participaci na projektu REDKEN EDUCATION CLUB, dostává informace o tom, jaká pravidla na daném salonu musí dodržovat, jelikož jde vlastně na návštěvu k někomu jinému „domů“. Následně mu domluvíme termín a on tráví den v salonu, který si vybral. V tomto salonu pak daný kadeřník dělá asistenta kadeřníkovi, který mu tak dokáže předat část svých znalostí nebo pracuje na recepci, aby se podíval na salon i z tohoto úhlu. Vše podle potřeby, či možností salonu i kadeřníka.
Nebojí se salony, že jim někdo vytuneluje jejich know how?
To určitě ne. Byla jsem v poslední době velmi mile překvapena, jak pokrokové je dnes uvažování salonu. Jsou zcela otevření této formě spolupráce. A nebojí se vůbec, že by jim to mohlo nějak uškodit. Naopak, berou to jako veliký přínos. Jedině tak, že vám poroste zdravá konkurence, porostete i vy. Konkurence je tu proto, aby šly salony dál a lépe.
Kopírování kompletního konceptu kvalitního salonu za jeden den strávený v něm ani není možné. Můžete si odnést nové poznatky, dokážete se naučit některé techniky, nebo schopnost prodeje, ale opravdu kvalitní salon není možné zcela zkopírovat. Kadeřnické salony jsou velice individuální a vznikají několik let. Systém a atmosféra salonu není přenositelná.
Nenaruší taková návštěva pohodu a klid klienta apod.?
Samozřejmě je velice důležité, aby kadeřník, který je na návštěvě salonu, jasně dodržoval pravidla a principy, která jsou salonu vlastní. Pokud tomu tak nebude, salon má právo tuto spolupráci ukončit. Je v zájmu kadeřníka, který je na návštěvě se co nejvíce začlenit, jedině pak získá opravdový názor. Navíc jej salon představuje svým klientům jako někoho, kdo se přišel podívat na to, jak to salon dělá a to vnímáním klienta je informace, že je v salonu, který se má čím chlubit a nebojí se.
Co pokud bude zájem příliš veliký?
Aby byl projekt příjemný pro všechny zúčastněné, je potřeba, aby měl by salon měsíčně na návštěvě maximálně dva kadeřníky, jedině tak bude vše dlouhodobé a pro všechny pohodové. Ale to ukáže budoucnost. Zatím mám velikou podporu jak ze strany zájemců o návštěvy salonu, tak i ze strany salonů, které své dveře otevřou a podělí se o své poznatky a zkušenosti.
Co tím vlastně získává salon, který kadeřníka k sobě zve?
No na to si možná odpovězte sami, jak byste jako klient vnímali informaci, že chodíte do kadeřnického salonu, který k sobě zve jiné kadeřníky na zkušenou? Salony budou ve velice prestižní skupině salonu EDUCATION CLUB REDKEN a REDKEN se bude starat o to, aby tato skupina byla opravdu mile přijímána i jinými kadeřníky.