V přechozím díle našeho seriálu o sociálních sítích jsme se podívali na nejčastější marketingové chyby, které se dějí na Instagramu. A nyní je čas se podívat na to, co bychom tedy dělat měli, abychom využili plný potenciál této sociální sítě.
Jak zvýšit návštěvnost na mém instagramovém účtu? Co potřebuji pro to, aby moje příspěvky byly zajímavé? Jsou ještě in hashtagy? Co vlastně mám postovat? Každý máme tolik otázek a málo odpovědí, proto jsme se pokusili posbírat své zkušenosti i zkušenosti ostatních a připravili 10 tipů pro lepší Instagram.
Jak tedy na propagaci na Instagramu
Sociální média, ať už chceme nebo ne, se stala pro salony základním nástrojem k oslovení cílové skupiny a propagaci jejich produktů nebo služeb. Jako majitel kadeřnického salonu můžete využít sociální média k oslovení svých potenciálních zákazníků a zvýšení povědomí o značce. V tomto průvodci projdeme procesem plánování a realizace úspěšné marketingové kampaně v sociálních médiích pro váš kadeřnický salon s využitím Instagramu a reklam na Instagramu.
- Stanovte si cíl a vyprávějte svůj příběh
Prvním krokem při plánování jakéhokoli příspěvku by mělo být nastavení cíle. Zeptejte se sami sebe, čeho chcete dosáhnout. Chcete zvýšit povědomí o svém salonu, propagovat novou službu nebo podpořit prodej? Každý příspěvek by měl mít právě jeden cíl.
A nezapomeňte, že každým příspěvkem vyprávíte svůj příběh, příběh své značky, své vášně pro vlasy.
- Definujte cílovou skupinu
Komu je váš příspěvek určený? Kdo si ho má v ideálním případě přečíst? Ve vašem případě to budou vaši ideální klienti, tedy např. obyvatelé vašeho města a blízkého okolí v určitém věku. A na ně se svým příspěvkem obracíte.
- Vytvořte si plán
Víte už, co chcete propagovat a komu to chcete komunikovat. Dalším krokem je tedy vytvoření plánu, jak to všechno uděláte. Ideální je si udělat nástěnku s inspirací, zkombinovat několik různých typů obsahu – představení služeb, fotografie před a po, fotky salonu, představení kadeřníků, tipy pro péči o vlasy, ale také reference spokojených zákazníků.
- Optimalizujte svůj profil
Ujistěte se, že je váš profil na Instagramu správně nastavený pro váš kadeřnický salon. To zahrnuje profilový obrázek, bio a kontaktní informace. V úvodu použijte klíčová slova, která potenciálním zákazníkům pomohou najít vás prostřednictvím vyhledávání na Instagramu. Tato klíčová slova představují např. služby, které nabízíte, ale také slova jako kadeřnický salon, město, ve kterém sídlíte, typ služby (balayage, airtouch apod.).
- Pravidelně zveřejňujte příspěvky a komunikujte
Je důležité pravidelně zveřejňovat příspěvky, stories, reels… jsou to skvělé nástroje, jak zdarma budovat svou značku a komunitu kolem ní. A nemusíte přidávat každý den příspěvek, ale stačí párkrát do týdne dát příspěvek a do toho třeba jeden krátký příběh obden. A pokud natočíte reels, bude to úplně nejlepší. Nezapomeňte, že Instagram má rád, když jste aktivní a reagujete na zprávy i komentáře. Třeba i jen srdíčkem nebo krátkou odpovědí. A zastavte se i na jiných profilech a komentujte, pochvalte, dejte radu (pokud se někdo ptá)…
- Sdílejte své know-how
Lidé chtějí sledovat na Instagramu, a nejen tam, lidi, kteří je něčím inspirují, jsou zajímaví nebo jim mohou předat nějaké informace, které jim ulehčí život. Každá maličkost, která je pro vás jako kadeřníky všední, je pro vaše klienty zajímavá, protože může řešit zrovna ten problém, se kterým se potýkají. Neví, jaký si vybrat fén, který kartáč, jestli použít masku a pak kondicionér nebo naopak, kdy použít olej na vlasy, kdy se hodí bezoplachový sprej a jestli potřebují právě takovou novinku…
- Hashtagy
Hashtagy jsou výtečným nástrojem pro oslovení nového publika na Instagramu. Používejte ve svých příspěvcích relevantní hashtagy, aby byly lépe objevitelné. České nebo anglické? Toť otázka! Ovšem v našem případě bychom se držely těch českých, pokud cílíte na české publikum. Můžete si také vytvořit vlastní hashtag, abyste podpořili svůj salon a budovali povědomí o značce (např. název salonu). Používejte co nejvíce konkrétní… takový hashtag #vlasy vám moc klientů nepřivede. Představte si hashtagy jako něco, co byste zadávali do vyhledávače, když se snažíte něco najít.
- Výzva k akci
Oblíbená záležitost, na kterou hodně lidí zapomíná. Když víme, co je cílem našeho příspěvku, musíme ale také jeho čtenáři říct, co od něj chceme, a to je právě tzv. výzva k akci. Potřebujeme je popostrčit – např. objednejte se na telefonním čísle, zavolejte nám, napište nám, sledujte nás…
- Reklama
Pokud už máte svůj účet delší dobu (a je firemní), určitě jste si všimli, že vám Instagram aktivně nabízí možnost propagace příspěvku. Vyplatí se to? Má cenu utratit pár dolarů? Pokud začínáte, máte nově salon nebo nabízíte novou službu a chcete, aby se tato informace dostala k co nejvíce lidem, tak určitě ano. Reklama na Instagramu není drahá, ale je lepší ji nastavit v prostředí Business Manageru (to je firemní prostředí Facebooku, kde máte mnohem lepší přehled o reklamě a její podrobné nastavení), než kliknout na tlačítko propagovat. A pokud si nechcete reklamu platit, nemusíte, Instagram je zdarma.
- Statistiky
Instagram nabízí přehledy, které vám umožní podívat se, kdy jsou vaši sledující online, odkud jsou, kolik jim je zhruba let… a to vše vám pomůže v rozhodování, kdy přesně zveřejňovat příspěvky, aby je viděli ti správní lidé. Také vidíte, jak si jednotlivé příspěvky vedou, kolik lidí je vidělo, kolik si ho uložilo a můžete tak upravit svůj plán.
Jaké příspěvky mám naplánovat?
„Ano, ano, všemu předchozímu rozumím, ale CO mám konkrétně zveřejnit?“ A my jen souhlasíme, protože teorie je krásná, ale praxe je náročná. Tak tady máte 9 prvních příspěvků pro svůj Instagram a 3 tipy na stories.
Příspěvky
1. Představte svůj salon – vyfoťte interiér salonu s logem nebo výlohu a představte svůj salon. Napište, proč jste si přáli svůj vlastní salon, nebo kde pracujete a proč, proč milujete práci s vlasy. Přidejte výzvu k akci – sledujte mě a inspirujte se mou/naší prací.
2. Sdílejte fotografii nebo video kadeřníka v akci, jak stříhají nebo upravují vlasy. A nebojte se k tomu napsat příběh, jak jste se dostali ke kadeřničině.
3. Vyzdvihněte novou službu nebo produkt, který váš salon nabízí, například balayage nebo prodlužování vlasů. Napište její výhody, pro koho je vhodná, jak dlouho vydrží výsledky. Fotografie by měla být na světle a na neutrálním pozadí, aby byly vidět vlasy.
4. Zveřejněte proměnu vlasů klienta před a po a ukažte, jak úžasnou práci váš salon umí. Popište, co jste dělali, nebo se prostě jen pochvalte 🙂
5. Sdílejte fotografii nebo videonávod, jak dosáhnout určitého účesu nebo účesu doma. Naučte své klienty udělat si krásný culík, použít zajímavý doplněk či udělat si messy drdol. A že takových návodů už existuje tisíce? Možná ano, ale ani jeden zatím není ten váš…
6. Zveřejněte spokojeného zákazníka a jeho recenzi vašeho salonu a poděkujte mu za jeho přízeň. Vaši klienti vás milují a milují vaši práci a určitě budou souhlasit, abyste jejich vlasy sdíleli na svých stránkách i s jejich komentářem. Nebojte se zeptat.
7. Zveřejněte inspirativní citát nebo zprávu o péči o sebe, krásu nebo sebevědomí, abyste povzbudili své sledující. Někdy potřebujeme slyšet nebo číst jen něco hezkého, abychom měli krásný den, tak povzbuďte své sledující.
8. Sdílejte pohled do zákulisí každodenního provozu vašeho salonu, například jak organizujete produkty nebo jaké používáte nástroje.
9. Propagujte časově omezenou nabídku nebo speciální nabídku, například slevu na určitou službu pro první zákazníky nebo produkt, který je zajímavý pro to dané období. Například ochranné spreje pro letní období, sea salt pro krásné plážové vlny apod.
Příběhy / Reels
1. Vytvořte příběh „Seznamte se se stylisty“, abyste svým sledujícím představili svůj tým a jeho speciality. Je váš tým přesně jeden člověk? Nevadí, postavte mobil na vyvýšené místo a natočte se, jak přicházíte do salonu a ukažte, jaký máte krásný salon.
2. Sdílejte krátký klip s proměnou klientových vlasů od začátku do konce, který rychle a poutavě představí dovednosti vašeho salonu. Může to být klidně více fotek za sebou – před proměnou, během proměny a po proměně. Nebo video složené ze tří krátkých klipů.
3. Odpovězte na nejčastější otázky týkající se péče o vlasy, tipů na styling nebo služeb vašeho salonu.
Voilá! A hned máte 9 příspěvků a 3 příběhy, to jsou skoro tři týdny zveřejňování. Nezapomeňte na ty nejdůležitější věci – jeden příspěvek = jeden cíl, nesmí chybět výzva k akci, označení místa, kde se nacházíte a hashtagy! Tak vzhůru na Instagram, první krok máte za sebou a před vámi je cesta lemovaná sledujícími.
Hodně štěstí a vidíme se na Instagramu!
www.instagram.com/gris_magazine
Cover photo by Karsten Winegeart on Unsplash