Být kadeřníkem profesionálem, neznamená jen orientovat se ve střizích, barvách a nových technikách, ale také poskytovat perfektní servis.
Dobrá konzultace vám umožní vytvořit nádherný účes pro klienta, ale skvělá konzultace je to, kvůli čemu se klienti vrací. Sevis je jedním z nejvíce skloňovaných slov, když přijde na služby v salonu. Klienti za vámi přichází s tím, že jste odborníci ve svém oboru, důvěřují vám ve střihu i barvě, ale právě servis je to, co vás odliší od ostatních stejně skvělých kadeřníků… a neustálé vzdělávání a pokora.
Zeptali jsme se mnoha kadeřníků a většina z nich se shodla, že právě konzultace před samotným procesem střihu či barvy je jedním z klíčových bodů servisu, který kadeřník poskytuje svému klientovi.
8 otázek, které byste neměli vynechat
Jaké jsou to otázky, které si myslíme, že jsou důležité? Máte nějaké jiné návrhy? Jaké jsou vaše zkušenosti?
- Z jakého důvodu jste odešla/odešel od svého posledního kadeřníka?
- Jak jste spokojená/ý se svým současným vzhledem. (Pomozte klientovi a použijte stupnici jako ve škole)
- Jak byste vnímal/a změnu? Jak moc otevřený/á jste ke změně účesu/barvy/střihu? (Opět zkuste využít stupnici)
- Kolik času strávíte úpravou vlasů denně? 15 minut? 20 minut? 30 minut nebo více?
- Jak často chcete chodit ke kadeřníkovi? Čtyři týdny? Šest týdnů? Půl roku?
- Jakou úlohu hrají finance ve výběru toho, co si přejete či jak často chodíte?
- Co čtete nejraději za časopisy či blogy?
- Jak byste popsal/a svůj styl? (Zkuste zde nabídnout varianty – klasický, trendy, sportovní, elegantní, vintage, minimalistický…)
Zdají se vám tyto otázky přitažené za vlasy? Uvědomte si, že každý klient je jiný a i od toho, jak sám sebe vnímá, jak je spokojený se svým současným vzhledem či jaké má představy, se odvíjí váš vztah. Celý takový rozhovor vám zabere 10-15 minut a je to ten nejlépe investovaný čas s klientem.
Odpovědi na tyto otázky vám pomohou definovat, jak se klient/ka cítí na změnu, zda je spíše introvert či extrovert, kde se nachází z hlediska módy a životního stylu. Toto vše vám umožní být lepším kadeřníkem a poskytnou každému klientovi právě tu jeho vyhovující službu.
Photo by Tim Mossholder on Unsplash