Vítejte u našeho nového seriálu o Instagramu. Společně si projdeme všechno, co potřebujete vědět o založení, fotkách, videích, focení i obsahu. Připraveni? Začínáme!
Nejste ještě na Instagramu? O hodně přicházíte! Nebojte se a přidejte se k více než milionu Čechů, kteří tuto sociální síť používají a my vám poradíme, jak na to.
Instagram je nejrychleji rostoucí sociální síť, najdete tam fantatické fotky, skvělé kadeřníky i známé či neznámé osobnosti. Je to příležitost objevovat nové lidi, postupy, tipy a triky a také se zviditelnit.
Než se rozběhnete stahovat aplikaci, řekněme si, že Instagram je založený na fotografiích a videích, jeho obsluha je poměrně nenáročná, ale je dobré se zorientovat a mít plán, proč chci Instagram používat. O tom si řekneme v některém z dalších dílů.
#1 Začínáme
Instagram je mobilní aplikace, je zdarma ke stažení na AppStore i GooglePlay. Máte? Skvělé! Dalším krokem je založení účtu. Můžete se přihlásit přes svůj Facebook nebo si vytvoříte přihlašovací jméno pomocí emailu. Po instalaci klikněte na ikonku a aplikaci si otevřete.
#2 Uživatelské jméno
Při přihlašování si musíte zvolit své uživatelské jméno a je dobré si ho rozmyslet předem. Mělo by být maximálně jednoduché a zapamatovatelné, takže žádné dlouhé názvy plné číslic a náhodných písmen. Vaši klienti vás budou chtít na fotkách označovat a bylo by tedy dobré, aby nemuseli dlouze pátrat po tom, jak to mají udělat. Vyberte takové, které představuje buď salon, který vlastníte, či vaše jméno, pokud pracujete na smlouvu či živnostenský list.
#3 Jméno
Na Instagramu máme možnost zadat ještě jméno. Zde byste určitě měli zadat celý název salonu či své jméno. Je to důležité zejména při vyhledávání. Představte si, že máte salon, který se jmenuje Kadeřnictví Krásná paní, ale váš nick je odlišný, třeba @marukaderko. Pokud tedy někdo začně psát „krásná paní…“, tak nic nenajde. Když ovšem do jména zadáte celý svůj název kadeřnictví (či své celé jméno), tak budete mít rozhodně lepší šanci, že vás váš klient najde.
#4 Profilový obrázek
Zde si uvědomte, že profilový obrázek je malé kolečko, měl by tedy být jednoduchý a výrazný. Hodí se logo salonu či vaše osobní fotografie, ideálně ostrá, v dobrém světle a nerozmazaná.
#5 Popisek/Bio
Napište krátký popis, bio, co vás charakterizuje, aby si člověk uměl představit, co ho na vašem instagramu čeká. Nezapomeňte vyplnit webovou adresu – můžete tam dát buď webové stránky nebo Facebook. Je to jediná možnost, kde se klient může prokliknout, je tedy dobré poslat je tam, kde je buď vaše portfolio nebo ceník či možnost objednání.
TIP: Už jste asi v této chvíli zjistili (nebo zjistíte), že v popisu nejde odentrovat řádky, prostě se vše napíše jako jedna věta. Toto vyřešíte tak, že text napíšete v poznámkách na mobilním telefonu a překopírujete. A můžete používat emoji 😉
#6 Firemní profil
Instagram můžete mít také jako firemní. Co to pro vás znamená? Podobně jako na facebooku budete mít možnost sledovat statistiky svého profilu, prokliky na web a prohlížení. Můžete sem také přidat tlačítka s kontaktním emailem, telefenom či adresou. K tomu všemu potřebujete jen mít svou Facebook stránku (stránku salonu/kadeřnictví). Přepnutí na firemní profil najdete v nastavení, v oddílu Účet – Přejít na firemní profil.
#7 První příspěvek
Určitě přidejte pár fotografií, než se budete chlubit svým novým Instagramem. Ideální jsou hezké fotky vašeho salonu, určitě budou klienti rádi také za vaši fotku.
Máte založeno, hurá! A nyní dejte všem vašim fanouškům na Facebooku vědět, že máte také Instagram. A nezapomeňte sledovat náš účet @gris_magazine ♡ Už se těšíme na vaše příspěvky.
Máte dotazy? Potřebujete poradit? Pište do komentářů, pokud budeme vědět, rádi poradíme a pokud ne, tak najdeme někoho, kdo ví a poradíme také.
Oficiální nápovědu Instagramu najdete TADY.
Úvodní foto: Alice Donovan Rouse on Unsplash