Propagace na internetu je nejen v poslední době žhavým tématem debat. Pro firmu je v současné době naprosto nezbytné, aby měla víc, než jen základní prezentaci. Pojďme se spolu podívat na to, jaké možnosti máme k dispozici a mohou nám tak pomoci v prezentaci salónu a získávání nových klientů.
V tomto článku se zaměříme na webové stránky. Otázka nezní, zda mít, či nemít webové stránky, to je naprostý základ! Klienti hledají veškeré služby na internetu a většinou pomocí vyhledávačů jako je Google nebo Seznam. Osobní reference jsou skvělé, ale vaši klienti si jistě budou chtít ověřit, že nekupují zajíce v pytli, i když jejich kamarádka má naprosto skvělý účes a barvu.
Doména
Zopakujeme si základ – prvním krokem je zakoupení domény se jménem vašeho salónu. Jméno by skutečně mělo být stejné jako jméno vašeho kadeřnictví – ulehčíte svým klientům práci. Velmi obtížně se hledá, když na ulici uvidím kadeřnictví „U Marušky“ a na webu vás nemohu najít, protože máte stránky „www.hairdesignmarie.cz“.
Perfektní, první krok již máte jistě za sebou, nyní je potřeba na stránku připravit svou prezentaci. A zde apeluji na všechny – nebojte se věc svěřit odborníkovi, tedy firmě, která vám vytvoří stránky profesionální a kvalitní! Jako kadeřníkům, vlasovým stylistům či koloristům vám opravdu stačí prezentace sebe, svého salónu a své práce.
Design
Stránky by měly být designově jednoduché, použité písmo čitelné a klient by se na nich měl dobře orientovat. Je jedno, jestli máte vše na jedné stránce, máte menu nahoře, vlevo či vpravo, důležitá je přehlednost. Stejně jako ve střihu či barvě, zde platí heslo „v jednoduchosti je síla“.
Používejte čitelné písmo… různé efekty písma schovejte pro děti, když se učí s wordem. Stejně jak nepíšeme texty celé velkými písmeny, boldem či kurzivou. Bold slouží pouze pro zdůraznění určité části textu.
Další důležitou částí designu, ač se to možná nezdá, je absence pravopisných chyb! Pokud si nejste jisti, požádejte někoho ze známých, aby se na stránky podíval, využijte např. internetovou příručku Ústavu pro jazyk český a zkontrolujte si všechny texty.
Jaké informace tedy na stránkách nesmí chybět?
Potenciální klient musí na vašich stránkách najít:
- telefonický kontakt pro objednání,
- adresu salónu,
- otvírací dobu,
- přehled nabízených služeb,
- ceník,
- kvalitní fotografie vašeho salónu a zaměstnanců.
Když připojíte nějaké krátké povídání o sobě, tím lépe. Příjemnou sekcí bývají novinky, pokud se však necítíte na to, abyste na web každý týden dávali alespoň jednu novinku, tak tuto sekci zcela vynechte a ponechejte si ji na svůj firemní facebook.
3 komentáře
Dobrý den, pokud otevírám nové kadeřnictví, nemám mnoho fotek své práce, mám s webem vyčkat a nebo jej založit a dát tam i těch pár fotek, nebo fotky raději zatím žádné? Děkuji Vladka
Dobrý den, Vlaďko, určitě bychom doporučovali nafotit salon a tyto fotky použít na web. Je důležité, aby Vás klienti našli a věděli, kde sídlíte a jaké služby nabízíte. Své portfolio můžete časem rozšiřovat. Pro založení stránek nového kadeřnictví postačí fotky interiéru a určitě nezapomeňte zřídit facebookovou stránku a na ni také dávat aktuální informace. Můžete si např. pomoci i ilustračními fotografiemi – vyfoťte si své krásné dekorace v salonu, svou sbírku kartáčů a k tomu připojte zajímavý text. Určitě se facebooku budeme věnovat v některém z dalších dílů našeho seriálu. Hezký den. Lucie
Dobrý den, můžu se zeptat, kolik taková propagace kadeřnického salonu na internetu stojí? Dělám o tom práci, a ráda bych se dozvěděla něco víc.